Äntligen Fredag...

Då var det fredag igen. :)

idag så följde jag med Therese och hämtade Edvin från dagis och sen så gick vi och hämtade 3hästar. Snowe, kitty och Sjaket. Edvin skulle rida snowe, jag red Kitty och Sjaket fick gå med. Så vi gjorde iordning dom snabbt och sen så skrittade vi upp till Kärret. Där uppe såg vi 4:a stora älgar, det var lite roligt:)


Det som jag tränade på var att ha Kitty i en låg och mjuk form. Hon lyssnade väldigt bra och var lugn på dit vägen, men när vi vände blev hon lite piggare men var ändå duktig att bibehålla formen. Är lite tråkigt att behöva börja om på henne från skratsch men om det kommer gå bättre så är det så klart man gör det. Men det kommer ta tid. Om Kitty skulle komma tillbaka till sitt gamla jag skulle jag jubla av lycka:D och jag hoppas verkligen det.



Får se hur det går imorgon då det kommer några och ska kolla på henne. :)
På ett sätt så skulle det vara kul om dom tycker om henne, men på ett sätt så känner jag att jag kanske ska ha kvar henne ett tag, iallafall över vintern och försöka sälja henne till våren igen. Så vi får se hur det går imorgon.


När vi var klara med dom första 3 så hade jag en kvar. Lollo har ju vila i en vecka så då hade jag bara Emie kvar.
Red upp till paddocken med henne och jobabe igneom henne i skritt och trav. Men innan jag hoppar upp så går jag runt med henne och ställer runt henne ordentligt så hon slappnar av och går nere självmant. (ska filma det någon gång så ni får se, svårt att förklara men det ger resultat iallafall). När jag red runt så tänkte jag på vad Evelina hade sagt om sits, rätta på mig och böja å vara mjuk i armarna, lite svårt i en hoppsadel men jag försökte och det gick rätt så bra...  Och att jag bara ska vara stilla och vänta ut henne. Hon var lite små bråkig i början, tycket inte riktigt att hon skulle jobba eftersom hon har vilat en vecka så ville hon absolut inte jobba. Men hon släppte och gick jätte bra i slutet. Men det här ska vi fortsätta och jobba med. När det här kommer funka så kommer hoppningen bli så himla mycket bättre.



Nu är det sängen som gäller. Blir en tidig Fredag, men eftersom jag ska upp kl 8 imorgon och fixa hästarna och städa lite innan kl 11. så är det bäst.. :)


//Camiilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0