20/10

Gud vad snabbt tiden går. snart är det november sen är det december och idag så kom den första snön.. försvann innan det hade lagt sig på marken men det var ändå snö som kom ner från himlen.
Är glad att hästarna fick gå med övergångstäckena, eftersom det bara var 3 grader i på dagen.. :S


Efter jag hade slutat jobbat så hjälpte Therese mig med Kitty och jag red Lollo. Kitty fick jobbas från marken, hon var jätte fin och mjuk så therese behövde inte göra så mycket. Lollo har ju stått en vecka så jag trodde hon skulle var pigg och busig. men hon var jätte duktig och bara rulla på. Red mest i paddocken bara för att om hon skulle göra något första gången. Så jag red runt på fyrkantsspåret och försökte bara hittade ett jämnt tempo och hon skulle avslappnat och mjukt. Red i dressyrsadeln så jag kom åt henne jätte bra och hon lyssande jätte bra. 
Hon får så himla mycket bättre steg när jag rider i dressyrsadeln och jag får bättre sits. Så det var bra att den passade på Lollo:) 


Sen åkte jag med Emie och Sjaket till ridhuset. Mamma följde med så därför fick Sjaket följa med och bli longerad. Emie var det samma tänkt som i måndags. mjuk, avslappnat och att hon skulle vänta på mig. Nu behöver jag inte göra så himla mycket för att hon ska gå i form bara jag är lugn och kramar lite lätt så går hon där jag vill ha henne. Inte som förut då man behövde göra allt innan hon ens började slappna av. Så nu kan man verkligen rida runt och flytta henne och jag får med hennes ytterbogar mycket bättre.
Hade tänkt och hoppa lite så började med att trava över lite bom serier. mycket tänkt på att hon skulle vänta, vänta vänta vänta. Det har hon väldigt svårt med och vill helst bara rusa iväg. Sen så fanns det några galoppbommar framme så dom tog vi oxå, det gick jätte bra. Men fortfarande så skulle hon vänta.
Vattenmattan låg framme så det blev massa hoppningen över den bara för att hon inte ska titta på den. Den är lika läskig varje gång vi ska hoppa den men så fort jag kommer över den en gång så hoppar hon den.

En linje vi tränade mycket på var, 4 stuts ett galoppsprång och en oxer. Det gick jätte bra och hon var så lätt på fötterna hela tiden. Inte en bom rulla. Men innan stutsen så stor hon och bara stutsar av glädje och hon vill iväg, men så ska hon vänta. Ibland blev det att hon kom in i serien i förhögt tempo men hon är så kvick i benen så hon klara det iallafall. Emie är rätt så enkel och hoppa, enklare än Sjaket och hon är väldigt enkel. Det ända man måste göra att å hålla om med benen och bara få henne att vänta så går hon på vad som helst.. :)


Men om hon skulle kunna vara som hon är på träningarna på tävlingarna så skulle vi vinna allt!:)




//Camiilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0