Måste skriva av mig lite...

Idag så skynda jag mig från jobbet och stack ut på Sjaket. Det blev en tur på ungefär 20 minuter.. Var ju redan mörkt när jag kom ut på henne. Och det finns inte så många ställen som man kan rida på. Men vi travade lite idag igen. Och det gick jätte bra, det roliga är att hon går i form utan att jag änns behöver ta i tyglarna. Håller bara ett stadig tag och då går hon som en klocka:)

Sen så mockade jag så jag kunde ta in alla hästarna och då kom mamma ner och hjälpte mig. Sen hade jag bestämt att jag skulle åka till ridhuset och hoppa lite, eftersom vi ska vara med på en payandjump på Lördag. Men när jag och mamma kom dit så hade dom lagt in en träning mellan halv 6 och 7 på Onsdagar så det var bara att vända och åka hem, och när vi kom tillbaka så var det så himla mörkt så jag ville inte rida ut själv. 
Onsdagar var den enda lediga dagen i veckan förutom på Fredagar, å den dagen är ju inte så optimal hela tiden. Eftersom oftast så tävlar man på helgerna och då kan jag ju inte åka och hoppträna en Fredag kväll. Så nu är jag inte så himla glad:(
Så ikväll har jag, mamma och pappa suttit och pratat massa om hur vi ska göra med Ridhuset. Nu under vinterhalvåret så har jag ingenstans och rida, om jag inte åker dit till efter halv 8. Och om man ska rida 2 hästar i ridhuset så funkar det ju inte. Så pratade lite om hur det skulle bli om pappa skulle bygga ett ridhus, och det lät inte helt fel på pappa. Eftersom vi kommer att ta ut en halvårshyra så kommer man ju tjäna in pengar på det. Så efter nåt år så har man tjänat in dom där pengarna det kostade att bygga ett ridhus.
Och det behöver inte vara stort. Bara det går att ställa upp lite hinder att hoppa över så funkar det. :D



Ett sånt här fin och stort ridhus skulle inte vara fel ... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0