Helgen som varit:)

Har inte hunnit så mycket, men ändå så har jag gjort massa saker hela tiden...

Igår var jag till Näs gård och var med på deras pay and jump med Emie. Hon har kommit tillbaka lite tills sitt gamla jag.. Så det var bra träning. Hon stannar i mellan hindrena och hur man än gör så går det inte att få fram henne. Så första rundan så fick en kompis som jobbar där hjälpa mig och springa bakom och klappa händer för att hon skulle gå framåt. Och efter många men så fick jag runt henne hela banan. Så på ett sett så vann jag över henne då vi fick hoppa klart hela banan och inte behövde gå ut efter 3:e vägran.
Sen så andra rundan så fick jag fram henne nästan helt själv med bara ett stopp. Så både jag och Therese var nöjda:)
När vi kom hem därifrån var det bara att fixa stallet för sen så hade min brors flickvän Angelica kalas. Så då åkte vi dit sen så var det bara hem och fodra hästarna.


Idag så har Ebba och jag ridit 2 hästar var. :) Jag red Kitty och Sjaket och Ebba red Emie och Snowe.
Vi började med Kitty och Emie som vi skrittade ut med på en runda på ca 25 minuter. Kitty var pigg som vanligt och Emie var lite trött, men jag ville att hon skulle ut och skrittas lite för att få bort lite träningsvärk efter hennes jobbiga vecka.
Sen så fortsatte vi med Sjaket och Snowe. Dom red vi runt gropen, det gick oxå jätte bra. Sjaket var fin i skritt och jobbade på bra i traven.. Snowe bara hängde med och var jätte söt:)
När vi kom tillbaka så ville Edvin rida Snowe lite så han fick skritta på honom..
När vi var klara i stallet så var det mat sen så skynda vi oss och gjorde oss iordning för att åka till stan och kolla på Bio, Harry Potter såklart:) Den var faktiskt bra och nu är det bara att vänta på fortsättningen som kommer nästa sommar.
Måste bara berätta en grej som hände idag när vi var på stan..
När vi var på stan så hade vi även tur. Bion skulle börja halv 4 (trodde vi) så vi tänkte gå runt och kolla lite i butikerna innan. När klockan blev kvart över 2 så täntke jag att vi kanske kan gå och hämta biljetterna så har vi hämtat dom så vi inte behöver tänka på dom sen. Så när vi stog vid automaterna inne på SF och biljetterna kom ut så tittade jag på dom så det stog rätt på dom. Och då står det att filmen börjar halv 3 och klockan är tjugo över 2 när vi får biljetterna så det var bara 10 minuter kvar innan den bröjade.. Så då var det bara att skynda sig att köpa dricka och popcorn och springa ner till salongen.. Så där hade vi jätte TUR:)



Lilla Snowe och Edvin i stallet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0