Fixat stallet, ridit Emie, ätit och duschat..

Så såg min kväll ut efter jobbet..

Medans jag väntade på min Therese så fixade jag klart i stallet.
När hon kom så åkte vi till ridhuset. Therese red Sjaket och det gick bra tyckte jag. Sjaket orkar ju inte så mycket och har tappat mycket muskler. Men det är sånt jag ska börja jobba tillbaka igen..
Jag red Emie och vi hoppade lite på hindrena som stog uppe. En stuts serie och en linje med räcke - oxer.
Ibörjan var hon super tjurig. Ville inte riktigt gå framåt och så. Men efter lite framhoppning så gick det bättre.
Hon hoppade jätte bra, fast vi typ bara hoppade 90cm. Men det var lagom eftersom vi inte har hoppat på en månad typ. Hon var pigg som en galning när vi började hoppa, fick knappt stopp på henne efter hindrena..

Jag fick t.o.m. känna på underlaget.. Skulle prova hoppa en linje som stog uppe men det var lite trångt i mellan två oxrar så hon la i tvärniten i luften så jag flög... Men det är väl nyttig och flygga av nån gång ibland.. hahah :D
Men nu blev det 10kr till stallkassan..

Min syster Therese var oxå med och hjälpte till och höja och sänka hindrena. Och hon tog även lite kort på oss.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0