Vi i stallet:)

Först är det jag då.
Jag tog studenten 2008 och har sen dess jobbat hemma på vårat familjeföretag. Just nu har jag en egen häst Sjaket och så rider och tävlar jag mi systers häst Emie. Jag har även 2 till hästar som är ute på foder just nu, Kitty och Ensa Snowball.
Jag har ridit sen jag var 4 år och har ridit på ridskola från jag fyllde 6 tills jag fyllde 14. Men jag fick min första egna ponny när jag var 10 år. Ensa Snowball heter han och han har jag fortfarande kvar fast han är på foder.
Efter Snowe har jag haft en till ponny som heter MS Salsa som bor nu uppe i Avesta hos en tjej. Dom har tävlat upp till LB:) Jag har även haft en ponny som jag har ridit till för försäljning som kallades Rebecca. Efter det så fick jag en till häst som jag skulle rida till för försäljning men henne köpte jag själv för jag tyckte så jävla mycket om henne, det var Kitty. Min nyaste häst är Sjaket som jag tävlar och rider i hoppning och fälttävlan:)
Mina mål är att starta en *stjärnig fälttävlan inom 2 år med Sjaket och få upp Emie på 110 klasser.

Therese min syster. Hon jobbar oxå på vårat familjeföretag, hon har även en son som heter edvin som är 2år gamal. Hon har 2 hästar jsut nu, våran 3-åring Lollo och Emie som jag rider. Therese har ridit väldigt länge, hehe :P Vet inte hur länge men iallafall sen hoin var 8-9 år. Hon har oxå ridit på ridskola under några år. Tessies första häst hete Willow, jag minst inte så mycket av honom men han hade vi nog bara på foder under en tid. Sen hade tessie en sköthäst som jag inte kommer ihåg namnet på och i samma stall hade jag en b-ponny som jag red litegrann. Tessie fick sin första egan ponny när hon fyllde 12 år 1996, då köpte vi en ponny som hete Jasmin. Jasmin och tessie tävlade upp till LA med massa vinster och placeringar upp till LB. Jasmin hade vi ända tills vi 2005 fick ta bort henne pga att hon skadade sig ute i hagen. 
När Therese skulle köpa stor häst så hade vi hem 3 olika men ingen var bra, först en som hete Frida sen en annan som hete Bali och den sista som hete Amorina, (eller jag tror det var i den ordningen) Men sen så sommaren när tessie fyllde 18 så åkte mamma och hon ner till Skåne och hittade Emie hon kom till oss 2002. Sen år 2007 kom våran 3-åring idag Lollo. 

 

Sen är det Malin hon har ridit hos oss i 3 eller 4 år.. Hon går på gymnastiet och hjälper oss med våra hästar. Rider och tar han omdom och åker med på tävlingar och så. När Malin började rida hos oss så våga hon knappt klappa en häst men hon hittade det underbara med hästar hos våran gamla ponny som hete Moon Wind och kallades Molly. PÅ Molly utvecklades Malin massor och hon hann tävla några pay and jump innan vi fick ta bort henne förra hösten pga av hennes ålder.
Själv tror jag att Molly var Malins bästa vän<3 Men nu så har Malin börjat rida Emie någon dag i veckan och hjälper även mig med Sjaket om det behövs. Malin och Emie har hoppat tillsammans en pay and jump.
Malin är min hästskötare oxå på nästan alla tävlingar jag åker på, hon är så snäll och ställer alltid upp! :)



Det är vi som är i stallet just nu:D


//Camiilla

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Det är galet hur mycket som har hunnit hända sen första gången jag satt upp på Molly. Hon är verkligen speciell <3

2010-06-21 @ 18:27:23
URL: http://malinbgood.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0