Vi hade tur med vädret idag oxå!

Nu har jag kommit hem från tävlingen idag. Eller har vart hemma sen 2 men har fixat massa grejer sen dess.
Vädret hade vi iallafall tur med.. Hela tiden vi var på tävlings platsen så var det fint väder förutom typ 1 min då det öste ner men sen har det bara varit sol:)

Tävlingen gick iallafall super! Båda var super duktiga! Gick runt alla 4 starter men med 4 fel i 3 och 16 i en runda.
Hade massa otur med Sjaket idag, men hon var super fin. Har kollat igenom filmerna mamma filmade och jag har kommit fram till att Sjaket hoppar dubbelt så bra i 1m klassen än i 95cm klassen. Vet inte om hon tycker det är lågt men det är ju bara 5cm lägre, men hon känner väl det.

Dagen började med att vi gick upp halv 6. Skulle åka hemifrån tio i 7. Hade ju tvättat och fixat iordning båda hästarna igår kväll så det var bara att borsta dom lite idag. Men Emies jävla pissfläckar vill inte försvinna helt, någon som har något tips på bra grejer som tar bort det? Använder nu Elite torrschampo och nåt schampo som är som silverschampo fast till skimmlar. MEn det går fortfarande inte bort. :(

Emie var först ut idag. Skulle hoppa 85cm och 95cm på henne.
I första klassen som var en clearround så fick jag 4 fel. Ett skit stopp på 1:an då hon tjurade till totalt, men sen hoppade hon hela banan utan problem så var lite tråkigt att vi fick ett stopp på 1:an. Det var massa olika plankor med konstiga mönster på men hon bara flög över allt. :)
Vi slutade på 4 fel 

Hon bara flög över, inga problem alls:D



Första hindret


Framhoppning




Sen var det bara hoppa av Emie för att hoppa upp på Sjaket.
Starta som nummer 2 med henne i 95cm.
Hon var jätte fin på framridningen/hoppningen lyssnade jätte bra och hoppade super.
Inne på banan så började det inte så bra på 1:an då vi fick ett omtrapp men hon klarade hindret, Men resten av banan var hon fin hoppade allt utan problem, det är de som är så skönt med henne. Hon tittar inte på något. Spelar ingen roll vad man hoppar hon hoppar om jag säger ut henne att göra det. Känner verkligen att hon litar 110% på mig. Tyvärr så drog hon med en bom på sista hindret. Kände att hon inte fick med ytterbogen genom kurvan och att jag svänger över hindret till första i omhoppningen så det är mitt fel att hon river.
Så vi slutade på 4 fel 

Framridning



Framhoppning





På banan



Efter Sjaket så hade jag 10 till Emie i samma klass. så det var bara att hoppa av och upp igen. Det fanns inte mycket vila för min del..

Denna klass gick hon bäst i men vi fick 2 stopp och 1 rivning. Men hon hoppade mycket bättre i denna klass.
Första stoppet kom på 3:an det var en konstig linje från 2:An till 3:An så hon fick in 2,5 galoppsprång och ville inte hoppa då men red runt och då kom vi rätt nästa stopp fick vi på 5:an efter 4:an fick hon ett super tempo men fick inte ihop henne ordentligt till 5:an och blev lång och ville inte hoppa, men hoppade det när jag red på det igen. Sen fick vi en rivning på sista hindret och då var det mitt fel att jag inte orkade hålla om henne ordenligt så hon blev lite lång över hindret och drog med frambommen. Men hon gick jätte bra förövrigt.
Så totalt blev det 16fel + 3 tidsfel så 19 fel blev det.

Framhoppning


Framhoppning



PÅ banan

Sen fick jag vila lite tills 1m klassen skulle börja :)
Sjaket var ännu finare på framhoppningen till denna klass. Mer framåt och uppåt.
Finns inte så mycket att skriva om denna klass förutom att hon hoppade super bra!
Vi kommer ihop mer och mer för varje vecka som går.
Tyvärr så fick vi ett skit pet på 7:an så jävla surt när hon gick så jävla bra.
Så totalt blev det 4 fel.

Framridningen


Första hindret


Andra hindret


Sammanfattning av dagen så har det gått super, båda hästarna har skött sig super!!

Nu längtar jag till nästa tväling som är med Sjaket på Onsdag, en 90cm pay and gross i Katrineholm. Och med Emie ska jag hoppa 95cm och 1m på Roslagens rid och körklubb.


Det är Malin som har tagit alla bilder åt mig:) Hon får låna min kamera och tar massa bilder på mig och mina hästar:D


Ett lång inlägg var det men så blir det när man har 2 hästar och hoppar 3 klasser..

//Camiilla 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0