Vårat Stall..

Tänkte skriva lite om vårat stall vi har hemma på gården.
Stallet som min far att byggt åt oss har 5 boxar, en sadel/foderkammare och ett fika/omklädnadsrum.
Om jag minns rätt så byggdes gamla stallet 1997 och den nya delen stog klar nyår 1999-2000 tror jag,, hehe;P

När man kommer in i stallet så har vi 2 boxar på Höger sida och garderober på vänster sida. Den här delen av stallet kallar vi gamla stallet, bara för gången som går till vänster fanns först inte.

Om man går in i gången så är det 3 boxar rakt fram och fikarummet till vänster och foder/sadelkammare till höger. 

Foderkammaren



Sadelkammaren


Fika rummet


andra sidan av fikarummet




Boxarna i nya stallet



Det var vårat lilla stall som jag nu har vissat er:)
Ska försöka komma på något mer och skriva om.
Men jag hoppas tessie brörjar blogga litegranna..

Godnatt!  //Camiilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0