Våra Hästar:)

Tantieme  x - Är en angloarab som är 14 år. Hon är Therese häst, men det är jag som rider henne just nu. Henne har vi haft sen 2003 tror jag, (måste kolla med Tessie:P ) Då kom hon från Danmark med en stor lastbil kl 12 på natten. Tessie var ner på sommaren och prov red massa hästar efter att vi haft 3 hästar hemma som inte funkade. Men så hittade Tessie Emie (som hon kallas) i Skåne efter några hästar och fastnade dirket. När hon kom till oss så var hon jätte fin och smal, men har blivit lite tjockare nu efter att hon har fått föl för 3 år sen.
Tessie har tävlat Emie upp till 110cm med placeringar. Men efter en olycka i boxen så blev hennes rygg förstörd och efter det fick hon vila i nästan 1 år. Sen så har hon vart knepig på tävlingar och har stannat vi utgångarna och inte velat gå igenom starten. Men för ett år sen så började vi tävla henne igen på lägre höjder så hon skulle börja tycka det är roligt igen och nu tycker hon det är super kul. Just nu tävlar jag henne i 90cm-1m och ska försöka komma ut på lite fälttävlan. Emie har även ett föl som är 3 år nu och är efter Busniess x.



Toulouce x - Är även hon en Angloarab som är 3 år. Det är Emies föl. Hon kom till världen den 7 april 2007 ute i hagen:D Så när hon födes så fick mamma sy små täcken åt henne då hon inte hade mycket päls och det kom massa snö 2 dagar efter hon föddes. Lollo som vi kallar henne är inriden och ska påbörja inhoppning i höst efter sommar vilan som hon har just nu. När Lollo var 1 år så åkte vi ner till Halmstad och ställde ut henne på Angloriks och då blev hon bästa unghäst och vann löshoppning oxå. Detta år ska hon oxå vara med på Angloriks som går i Örebro i augusti. I maj i år så visades hon på 3-årstestet på Strömsholm och fick där Dubbel diplom och blev kvalad till Flyinge i Oktober i år. I höst sen ska hon åka till Maria Bredberg och tränas och hoppas in. Sen ska hon gå 4 års championatet i Fälttävlan nere i Flyinge nästa år. Vi hoppas hon kommer gå i hennes fars spår och bli en riktigt bra fälttävlans häst. 

  


Sjaket - Är en import från Holland och KWPN märkt efter Zeus. vi vet även att hon är Halv anglo och är 11 år. Sjaket är min häst som jag bara har haft sen 5 december så i helgen har jag haft henne 7 månader. Henne köpte jag pågrund av min andra häst har vi lagt tävlingshoppningen på hyllan. Så under tiden jag haft henne så har vi kommit upp till 1m klasser då vi tar det lite lugnt och vill lära känna varanndra då hon är motsatsen mot min andra häst. Vi tränar även Fälttävlan för Lena Bredberg och ska göra våran första start den 12 juni:D Vårat mål tillsammans är att starta fina 120 rundor och * stjärnig fälttälvan:)

 

Kitty - Är min andra häst och hon är även importerad från Holland och KWPN märkt. Hon är oxå halv anglo och är 10 år. Kitty köpte jag 2007 så henne har jag haft i 3 år. Kitty och jag har tävlat upp till 110 men vinster till 1m. När jag köpte Kitty så var hon stressad och väldigt het. Och efter massa med träning så blev hon bättre men det var många som undra hur jag vågade rida henne men jag tyckte hon var super fin då dom inte hade sett henne när jag köpte henne. Men förra året så gick hon tillbaka till sitt gamla jag som så som hon var när jag köpte henne. Och jag har försökt att börja om på henne men har inte fått något resultat på ett halv år så henne har jag bestämt att sälja som avelsto. Då hoppningen inte funkar för henne. Kommer sakna henne men jag hinner inte med henne och jag orkar inte ha någon häst som inte ger några resultat.



Så det var en kortversion av våra hästar. Kommer väl skriva mer om hur jag hittade Sjaket och lite sånt.
Men nu är det sängen som gäller för jag och tessie ska till Stömsholm imorgon:D

// Camiilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0