trött..

Helt slut nu. Sitter och tittar på Ullared på kanal 5, fy fan vilket program!
I dag red jag båda hästarna. För Emie blev det markarbete och Sjaket dressyr.

Började med Emie. Markarbete i gräspaddocken blev det med henne.
I början var hon lite trög och ville inte alls gå fram för skänkeln. Så när hon var lite varm så galopperade jag i lättsits runt paddocken i några varv i båda varven och när jag sakta av så blev steget mycket bättre.
Ebba fixadde en liten bana med massa lika bomserier. Gjorde mycket halter och volter i övningarna så emie skulle lyssna på mig. Blev bättre mot slutet var lite motsträvig i början..


Sjaket red jag i paddocken uppe hos Gun och Bo. På henne red jag dressyr. Tränade på det nya dressyrprogramet som jag ska rida med henne den 4 Juli.
Red mycket på åttvolt och mycket skänkelvickningar. Efter lite arbete så brörjade hon låsna, men kom inte riktigt dit jag ville komma men behövde rida hem. Men hon har blivit så mycket bättre sen jag köpte henne:)
Nu längtar jag tills Baståsen så vi får visa vad vi går för..

Tvärr så måste jag rida på ett Ponnyhackamore på henne. Tycker inte riktigt om det.
Drar in huvudet på henne alldeles för mycket och går nästan över tygeln.
Och så är det lite förlitet för min stora häst..
Men hon har ett litet sår i munnen som måste läka, så ut i skogen och i dressyr får jag rida på Hackamoret ett tag framåt..





Imorgon har jag bara Sjaket och rida, tror Malin ska ut till Emie.
Sen på kvällen ska vi till Mormor och Morfar och äta kvällsmat.

Nu väntar sängen.. Godnatt!

//Camiilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0