Tisdag

Lång dag idag igen..

Jobba till 4 sen gick vi in och bada lite, Edvin premiär badade i poolen för första gången i hans liv:)
Efter vi hade badat så åt vi Tacos.. så himla gott när det är så varmt..


Sen var det bara att gå ner till stallet och fixa och ta in hästarna. Idag på schemat stog det dressyr. 
Sjaket var som vanligt hur fin som helst!! Hon börjar få så fin rumpa nu så hon orkar mycket mer. 
Första gången jag red i dressyrsadel orkade hon ca 15min och nu orkar hon jobba bra i 30 min. Så när jag rider i dressyrsadeln så rider jag inte längre än 30 min just nu, men det är just för att jag vill sluta när hon går så himla bra och inte behöva bråka massa i slutet bara för att man ska rida den där timen så då får hon istället jobba på ordentligt i 30 min. Det funkar på henne iallafall, och jag kan ju rida lite längre varje vecka som går.. 
Medans Emie måste jag sitta och jobba i nästan 30 min först sen så börjar hon gå bra och då kan man göra hur mycket som helst med henne. :) 
Ebba red Emie först idag så hon var varm och framriden när jag var klar med Sjaket. På emie hopppade jag bara upp och red igenom henne i alla gångarter. Och hon var super pigg. Så jag hoppas hon är så imorgon oxå:) Då kommer det gå super bra på tävlingen:) 

Packade typ inget idag, bestämde att jag skulle fixa allt sånt när jag slutar kl 12 eftersom vi inte ska åka förns halv 3 så har jag massa tid, men det är ändå mycket som ska göras. 
Ska tvätta Emie imorgon eftersom hon är mer gul än vit just nu.. hehe:P

Edvin i poolen:)

 

//CAmiilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0