Premiär för mig

Nu äntligen ska jag också var delaktig i bloggen, alltså Therese.

Lite presentation av mig är att jag är en småbarns mamma med intresse för fälltävlan och småskalig avel. Rasen jag använder mig av i båda fallen är så klart Angloaraber som ni kanske förstått nedan på presentationen av hästarna.

Toulouce som är min ögonsten har vi själva avlat fram och gjort all träning och inridning på själva. Hon var endast en månad för treårstestet hos Evelina Johannisson för att de skulle komma ihop sig innan visningen. Detta gav toppresultat som ni säkert läst nedan med dubbeldiplom.

Hennes mamma Tantieme fick jag i 18-års present av mina föräldrar och henne har jag tävlat i hoppning upp till 110cm men nu är det min syster Camilla som satt igång henne och har börjat tävla henne, hittintills har det gått över förväntan och i helgen blir det en liten test på om hennes gamla beteende har flugit ur henne eller ej. Hoppas det går bra på terrängen. Ska bli så skoj!!!!!

Vi kommer naturligtvis rapportera om hur det går på lördag och lägga upp bilder från terrängen på bloggen!!!

Det kommer komma ut mer bilder på hästarna för övrigt också, ska fixa in en bild på Toulouce från 3-årstestet också. Hon var superfin då.

Den 8 augusti är ni alla välkomna att titta på RIKS för angloaraber i Örebro!!!!! Det blir fina hästar som ska visas och många som visas för första gången. Spännande. Själva ska vi dit med både Tantieme och Toulouce. För hoppningsvis kanske Business Toulouce pappa kommer och visar upp sig också.

För att hitta mer info om RIKS så kan ni gå in på www.angloarab.se




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0