helt slut..

då var denna dag slut ..  Vi slutade jobba redan vid 12 så jag fick några extra timmar att fixa med allt..
Först var vi till spiltan och köpte fodervärdsavtal sen åkte vi till Strömsholm och hämtade sadlarna.
När jag kom hem var det bara hämta den ena hästen och fixa iordning henne.
Red Emie först, dressyr stog på schemat. Hon var väldigt stel idag. jobbade massa skritt övningar i nästan 20 min innan hon änns började jobba litegrann. Men efter lite trav övningar så började hon bli riktigt fin! Sen så gick hon jätte fint när jag red igenom Programet 2 gånger..

Gick in och åt sen var det bara ut igen.
Red Sjaket sen och hon var super fin med sin omstoppade sadel. Jobbade mycket i trav med henne och avsaktningar, då hon gärna drar upp huvudet när jag ska sakta av. Men efter lite arbete så gick hon super bra. Inte alla hästar som blir helt vita runt munnen när man har ett hackamore på hästen..

Efter Sjaket var det Kittys tur. Hon var typ galen! Red en runda runt Igelsta och då galopperade vi mycket men hon var fortfarande lika pigg när jag skulle skritta av henne.
Om det är fint väder imorgon så ska jag försöka ta massa fina kort på mig och kitty. Tänkt om hon skulle åka på Söndag. Då har jag bara 4 dagar kvar med henne. :( På ett sätt kommer jag sakna henne men på ett sätt kommer jag tycka det är skönt att hon åker. Känner mig dum när jag säger så men hon behöver verkligen någon som har tid för henne och det har inte jag, så då får hon inte den uppmärksamheten som hon behöver.



// Camiilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0