Ridit och Tvättat

Nu så har ebba och jag ridit hästarna. Red uppe på en står åker uppe i skogen som ligger i träda så där får vi rida hur mycket som helst:) Så vi travade och galopperade massa fram och tillbaka så dom fick springa av sig:)
Emie var jätte duktig när Ebba red henne. lugn och fin. Hoppas bara att hon är på bra humör imorgon:D
Lollo var oxå jätte duktig men jätte busig. När vi red upp till åkern så tänkte hon hoppa över en vattenböl som kom på vägen och då tänkte jag att jag skulle lätta i handen så hon fick hoppa fritt. Men rolig som hon är hoppar hon över halva och sen slänger hon sig åt höger och jag fortsätter framåt.. hahah:D Och där låg jag på backen.. :S Som tur var missade jag vattenbölen men det var lite lerigt bakom så jag blev lite smutsig... Men sen var hon jätte duktig, sprang och ville bocka lite i galoppen precis när vi började galoppera men hon slutade efetr ett tag.. :D

När vi kom tillbaka tvätta jag av Lollo snabbt, för hon var helt dyngsur..
Sen var det Emies tur.. Hon blev lika fin som förut med det fina Lilla skimmel schampot, men det funkar på henne iallafall :) Så nu är hon tvättad och lindad och flätad. Jag lindar alltid med BackonTrack paddar dagen innan tävling så hästarna inte ska vara stela och ha massa gallor i benen.. Och för mig funkar det super bra:) 

Nu ska jag hoppa i sängen och imorgon kan jag faktiskt sova till halv 8 så är jag helt utvilad till tävlingen.. :)  


 
Imorgon ska vi rocka!!!!

 

//Camiilla

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0