Ridit Lollo :)

Var ut och red Lollo idag i paddocken. Det har ju små regnat hela dagen och när jag skulle ha ridit när vi ko hem från stan så spöregnade det. Så jag väntade och vid halv9 tiden kunde jag ut och rida. Det är bra att det har regnat nu, eftersom alla vägar och våran gräspaddocken har blivit lite mjukare så det är bättre underlag att rida på.
Lollo var iallafall jätte fin i slutet. Provade med att skritta, trava och galoppera fram henne först i några minuter var och sedan gå ner till skritt igen och börja arbete henne. Hon busar så mycket i början så då ska vi prova att hon får springa av sig lite i början och det funkade faktiskt rätt så bra :) Tränade på att flytta henne för skänkel i några steg och våra fina galoppombyten, åt ett håll är hon klockren men år det ena hållet är det lite svårare men hon byter iallafall. Så med lite mer träning så kommer hon bli helt underbar. Hon är ju bara 3,5 år då man kan ju inte förvänta sig så mycket. Men hon lär sig allt så himla snabbt! 
Hade även en luva på henne idag för det blåser så himla mycket. Och det funkade och rätt så bra hon lyssnade mer på mig och hon struntade i alla flugor oxå eftersom dom inte kan flyga in i öronen på henne och hon tycker det är jätte irriterande..
Imorgon ska vi ut i skogen och busa.. :D

Sjaket och Emie fick en promenad i ca 20min.. :D Får ännu inte rida Sjaket :( men imorgon ska iallafall Emie ridas.

Ebba tog några bilder, men det var svårt eftersom det började skyma











Vi tog några bilder när vi var ute och gick oxå..







Håller även på och laddar in en film på Lollo men det tar så himla lång tid så den kommer upp imorgon istället..
Nu ska jag gå och sova... Godnatt:)

//Camiilla


Kommentarer
Postat av: Sophie

sv: Hejhej! :) Vi har haft Bombay i 1år, tyvärr ska vi inte längre ha honom kvar utan han ska upp till örebro, svenska angloarabsföreningen ska ha honom på foder. Så han skulle visst på någon utställning sen vilket nog kan vara angloriks, ska du dit?



Tack! :)

2010-07-31 @ 09:40:18
URL: http://sussiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0