regn regn regn:(

Det bara regnar hela tiden. Banan stog under vatten och Emie gick och spände sig hela tiden och var rädd för alla vattenbölar som blev.

1m Clear Round
Men första klassen gick ändå rätt så bra. Första så stanna hon ut sig men vi kom ända fram till nr 6. Så då gjorde jag omstart och då hoppade hon mycket bättre. Men mellan 3 och 4 fick jag aldrig till avståndet så hon vägrade på 4 men hoppade det igen när jag vände runt bara. Allt annat bara flög hon över. Till och med kombinationen som hon alltid har tyckt varit lite läskig.. Men vi har tränat mycket på det så träningen har gett resultat:) Nu är det bara det att hon stannar och tjurar vid ut- och insläpp.

1m A:0 + A:0
Andra klassen blev bara ett jävla helvete. Startade som nr 4 så vi nästan klara när dom skulle starta klassen, men dp hade inga funktionärer kommit till banan så då fick dom flytta fram starttiden. Vi väntade i 5min och så hade jag börjat ridit igång henne igen och då så har funktionärer fortfarande inte kommit fast domaren hade ropat flera gånger. Så vi fick vänta i yttligare 5min och Emie blev bara tjurigare för varje minut som gick för att det drog ut på tiden så länge. Och sen var det en kvar innan jag skulle gå in på banan så då hoppade jag oxern engång sen skulle jag skritta henne så hon fick vila lite. Men då ropar dom ut att det är jag som ska gå in på banan. Så det var bara att trava in på banan. Som tur tyckte jag att det var alltid 2 ekipage inne på banan men när vi gick där inne och väntade så blev Emie rädd för alla vattenbölar och det var vatten bölar i varenda hovspår så det var ju jätte roligt. Men hon hoppade ettan, men på tvåan fick vi 2 stopp (det låg precis vid utgången) men så hoppade hon tvåan och så var det denna dumma linje som jag inte hittade avståndet på i ösregnet så då stannde hon och vi blev uteslutna. :(



Emie tyckte verkligen inte om detta väder. Men vi tar nya tag och nästa Söndag är det Risk i Örebro.
Vi får hoppas det går bätte då!

Film och bilder kommer in senare när jag har laddad in allt i datan.
Malin fotade och fick massa fina bilder!! :D


//Camiilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0