Inne från stallet..

Nu är vi inne från stallet. Ebba och jag har hunnit med massa grejer.
Ridit Lollo och Emie, sen har vi gjort hö, fixat vatten, sopat hela stallet, fikarummet & sadelkammaren/foderkammaren. Vi har städat och plockat undan lite grejer.. :)
Och nu ska vi byta om och så ska vi åka till Hööks och köpa en ny brösta till Lollo, för den hon har är konstig så nu när jag ska börja hoppa in henne vill jag ha en som funkerar.. :)

Ridturen gick iallafall bra:) Vi red runt gropen, och på framsidan av gropen (som vi säger det) så kan man rida ner och rida genom lite vatten på ca 3-4 meter som är ungefär 20-45cm djup beroende på om det har regnat eller om det har varit sol i många dagar och idag var det typ 30cm.. Och där gick vi igenom 3 gånger fram och tillbaka. Första gången tyckte Lollo det var läskigt men hon gick fram till kanten sen ville hon inte. Då fick Ebba gå först och då hängde hon på sen dom andra gångerna red jag och Lollo först och sista gången så travade vi igenom och hon var super duktigt!! Sen fick Ebba hoppa dom 3 stockarna och en eka som ligger nere i gropen. Och det gick oxå jätte bra, Ebba blir bara duktigare och duktigare! Sen så klättrade vi upp för en backe och red hem..
Båda hästarna var super duktiga! Kunde inte ha med kameran idag eftersom jag red Lollo och då måste jag hålla i mig hela tiden.. hehe :P Men imorgon ska vi hoppträna i paddocken och då hänger kameran med förstås!!!
Så då kommer det upp massa bilder och kankse en film på Lollo:)

Ebba filmade igår och nu håller jag på och laddar upp den. Får de när den blir klar för det tar jätte långtid!!! Men den kommer upp så fort den är klar:)


//Camiilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0