ingen ork..

Har tyvärr inte haft någon ork till att skriva..
Blev så besviken i Söndags efter tävlingen så jag har fått lov och tänka lite,, Och så har jag haft massor och göra fast Hästarna har vila.. Helt sjukt..

Men nu kan ni få en sammanfattning av Söndagens tävling:)

Dagen började med att knoppa Sjaket på morgonen, hade gått upp halv 7 för att åka till Baståsen kl 8. Skulle vara där till strax före 9 så jag hann vet.besikta Sjaket innan och gå banan för hoppningen.
Hoppade sen upp på min flicka och började rida skulle rida dressyren kl 10.12. När jag hade hoppat upp så trodde jag vi var försenade jätte mycket då nr 318 gick in på banan när jag kom upp på framridningen och jag hade 320. Men Tessie kollade upp de där och dom hade råkat släppt in 318 fast dom skulle ha en paus på några minuter men då hade dom de efter den istället och då var vi i perfekt tid. Sjaket var hur fin som helst frpn början tyckte hon lyssnade jätte fint och allt funkerade hur bra som helst. Men dressyrdomaren tyckte väl inte de var så bra, men fick i allafall 60% på dressyren men i fälttälvan så räknar man ju straff så de blev 60 straff. Tessie tyckte jag skulle vara nöjd så de var våran första dressyrtävling tillsammans och vi har aldrig tränat för en dressyrtränare.

Hoppningen ska göras inom 30 minuter efter avslutat dressyrprov. Så det var bara att gå och byta allt på hästen och sadla om till hoppningen efter dressyren. I början så var hon lite seg efter dressyren men efter några galoppvändor så blev hon sitt vanliga jag.. :) Fick 4 fel i hoppningen, men det var inte hon som rev utan vi kom lite snett på ett hinder så jag drog i hinderstödet med foten och bommarna ramlade ner. Så i hoppningen fick vi 4 straff.

Inför terrängen så hade jag 64 straff. Tänkte att det var rätt så mycket och terrängbanan passade Sjaket super:)
Hon gick felfritt fram ända till hinder 14 då kommer en står man i vita kläder och går i vägen för oss och Sjaket slänger sig åt sidan och nästa gång jag kommer på så står mannen bara 2 meter från hindret så Sjalet tyckte fortfarande att han var läskig då hon är lite känslig på sånt där. Men 3:e gången vi kom på det så hoppade hon hindret och då hade mannen gått upp en bit i skogen. Sen hoppade hon dom 2 sista hindrena. 

Så vi slutade på massa straff typ 128, men vi kom runt allt iallafall och Sjaket var super duktig och för att vara hennes första start i fälttävlan så var hon super duktig! Nu har hon sommar vila och sen så i augusti så laddar vi om för en massa fälttävlan:D 
Det som var lite jobbigt att se när resultaten kom upp var att om mannen inte gått i vägen och då hade troligen Sjaket hoppat hindret på första försöket, då hade vi blivit 8,9 eller 10:a. Då ebba klockade oss så låg vi bara typ 2 sekunder efter den titt som det skulle vara. Så kändes lite tråkigt.. Men vi kommer igen nästa gång. :) 

//Camiilla

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0