brunstiga ston, uschh!!!!!

Gud vad jag hatar brunstiga ston, Iallafall såna som det märks väldigt mycket på.
Vissa ston märker man inte av brunsten men på vissa kan brunsten förändra deras beteende och det är så jobbigt. Men det är väl så med oss människor oxå.. Men när det är så mycket så hästen bara tvär vägrar att göra något och bara står och tjurar, då är det inte kul.
Mina hästar förändras väldigt mycket precis dagarna innan dom får sin brunst.
Emie blir så tjurig så om man rider henne och läger till skänklarna så tvär vägrar hon och göra de man vill, som igår på tävlingen. Det går verkligen inte och göra något när hon är på de humöret :(
Sjaket däremot springer på som vanligt men hon blir istället rädd för allt, och hon brukar inte vara rädd för något. Hon kan bli rädd för sin egen skugga, små stenar eller gropar på vägen och såna saker..
Har pratat med min fälttävlans tränare och hon använder något naturläkemedel som funkar super bra till deras sto som blir jätte tjurig, så ska nog prova de på speciellet Emie.


Ridningen idag gick ändå rätt så bra, om man bortser att Sjaket tittade på allt! :)
Red rent Hällby, konditionstränade. Trav 1min sen Full galopp 1min och så höll jag på.. Trav-galopp-trav-galopp. När jag kom upp till Hällby så gick jag in i deras paddock och red igenom dressyr programmet inför Söndag. Kändes rätt så bra. Nu kan jag det iallafall. Men jag måste verkligen tänka efter så jag rider rätt..

Imorgon ska jag skriva ihop allt jag ska ha med mig så jag inte glömmer något inför Söndag. Det är mycket som ska med och inget får glömmas... Men det är ändå tur att man bara har ca 30 min med bil och åka till baståsen så om man skulle glömma något så kan ju bara min pappa komma med de.. Men det är ju bättre om man har med allt på engång.

Tänk att det redan är fredag imorgon, Helt sjukt!! veckorna bara springer iväg.. Imorgon ska Ebba och jag på Eclipse.. :)

Godnatt!!
//Camiilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0