Ingen fantasi på rubriker..

Idag när jag vakna så var det 24 minus!!! Helt sjuk! Men som tur så gick det iallafall ner till 16 minus när vi skulle släppa ut hästarna.
Jag tycker om vintern men inte kylan.. haha :) Men det är bara för jag har förfrysit mina kinder och tår för 3 år sen så nu får jag pylsa på mig massa kläder..

Idag var jag även med Emie till Evelina och tränade för henne.
Evelina hjälpte mig och få igenom henne först från marken, och efter lite tjafs så blev det bättre.
Och när jag hoppa upp gick det rätt så bra. Det jobbigaste just nu är att hon inte riktigt lyssnar för skänkel och spön är hon lite rädd för och sporrarna tjurar hon emot nu. Men det går bättre och bättre för varje gång.
Men nu ska jag bara rida Emie i ungefär en vecka till och sen så ska hon få vinter vila fram till mitten på Januari.. :) Så då får jag en häst mindre att rida, lite skönt nu när det är så mörkt och kallt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0