Vädert är inte på våran sida idag...

Igår så hade jag ingen tid för att blogga..

Iallafall så red jag Lollo när vi hade kommit hem från strömsholm och det gick super bra.
Vi red dressyr/markarbete i paddocken. Hade 5 bommar framme med trav avstånd och efter några gånger så la vi upp dom i på varannan sida så hon fick lyfta lite på benen.
Ibörjar gick det inte så bra, hon trodde hon skulle galoppera över dom och hon hittade inte takten över bommarna. Men efter några gånger gick det bättre. Det är verkligen sånt här som hon behöver träna på att hitta sin egen balans men så måste jag även vara med och rama in henne hela tiden. Gick som sagt bättre och bättre ju längre vi tränade.
Sen så tränade vi även på galoppfattning i höger varv. Hon tycker inte alls om det, hon kan, men blir jätte sur när jag lägger till skänkeln. Lite dum på det visset, men det gick oxå bättre och bättre. I slutet behövde jag nästan bara lägga fram skänkeln utan att änns röra henne så fattade hon rätt galopp.
Vi avslutade allt med att vi hoppade en stock i paddocken. Och jag tänkte inte så mycket utan jag hade bara en rund och stadig galopp emot och vop så flög vi. Alltså flög ungefär 2m över hindret som var 50cm. HAhaha jag höll på att flyga ur sadeln för hon hoppar så mycket med ryggen. Hon tyckte nog de var lite konstigt oxå då vi bara hoppat vanliga bommar ett tag nu. Men jag tog det igen och då gick det lite bättre, men stort hoppade hon. Inte långt i från utan bara upp i luften typ.. hahaha:D
Så jag hoppas att det kommer gå bra idag då vi ska träna fälttävlan nere i våran grop.. :D

Therese tog ävn bilder igår men som sagt så hann jag inte ladda in dom på datan. SÅ ska göra det idag istället.
Och idag åker både kameran och filmkameran med ner till gropen så ni kommer få mycket bilder ikväll:)

Nu måste jag gå och jobba. Jag hoppas verkligen regnet slutar snart!!!


//Camiila

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0