Träning, träning och åter träning.....

Nu har jag varit med Tantieme till Evelina Johannisson för lite träning inför RIKS på söndag. Insåg att jag inte själv hinner med och visa henne i trav, det blev lite halvmåneformad visning liksom så då beslöt jag mig för att överlåta visningen till ett proffs, hon ska ju ändå vissa Toulouce så det var inga problem för henne. Tantieme skötte sig jättebra!! Visar hon sig så bra på söndag kan hon nog få 877 för skritt, trav och galopp så det är bara att hoppas att domarna inte är alldeles för hårda.

Toulouce har gått superbra hos Evelina, hon har fått ta igenom lite i rygg och nacke men nu börjar traven bli superfin igen så det känns toppen. Vill ju att hon ska få visa sig från sin bästa sida nu när anglofolket ska få se mitt dubbeldiplomsto.

Stor rapport och bilder från RIKS kommer komma ut på söndag eller måndag i alla fall för er som är intresserade.
Ikväll blir det dressyrträning med Tantieme och där hoppas jag att hon börjar ge med sig så hon inte är tjurig på söndag.

// Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0