Träning klar:D

Nu har Ebba och jag kommit in från stallet.
Vi hopptränade nu på förmiddagen och sen har vi fixat iordning hela stallet så det blev klart.

Träningen gick iallafall super bra, både var mig å lollo och Ebba å Emie.

Jag och Lollo - Vi tränade mest på att jag ska hålla om skänklarna hela tiden och inte släppa dom. Det gick jätte bra så Lollo gick som en klocka. Hon är helt underbar. I hoppningen gick det jätte bra. Det är ju inte så att vi gör massa olika övningar eller så utan hoin är mest med bara att få rutin. Det vi tränar på iallafall när vi är med är att hon ska gå i en stadig och jämn galopp fram till hindrena och få henne så rakt som möjlig så hon inte vinglar, men hon är så duktig så det vingliga har vi nästan tränat bort nu. Hon var lite trögg i början, lite söndags trött typ.. Men efter jag hade hoppat bana på 40cm så skulle vi ta ett sista hinder och då fick hon damp. Började bocka och sparka bakut och slängde med huvudet som en galning. hahah :D men det släppte efter ett tag. Så Lollo var super duktig och jag hoppas det blir något på onsdag så vi får vara med då:D




Ebba och Emie
- Ebba tränade massor på sin sits. Händer, fötter, knäna, blicken, följsamhet och lite annat. Och det gick jätte bra. Vi har ju tränat på det massor denna vecka som har gått och hon har blivit mycket bättre. Dom hoppade även en bana på 50cm och det gick mycket bättre än förra gången. Så dom kommer framåt i sin ridning:)





Sjaket
- ska jag ta ut på en skritt tur ikväll när jag tar in dom..

Nu vet jag inte vad Ebba och jag ska göra. Kanske ska försöka komma på lite mat. Kanske blir en MD.

 

//Camiilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0