Tråkigt väder...

Lite tråkigt väder idag, vi vår hoppas att det är uppehåll ikväll. Yr.no säger att det ska vara uppehåll på kvällen, eller det kunde komma ca 0,3mm regn och det är ju jätte lite.
Hästarna fick iallafall ha täcken på sig idag om det skulle börja regna.

Igår när mamma och jag var och handlade så var vi till Hälla och då köpte jag två stickade tröjor som mamma ska få fixa lite så blir dom lite speciella, som jag kan ha när jag åker på pay and jumper och när jag behöver vara lite finare på hästryggen.. :) Så ikväll ska jag nog ha den ena, eftersom Micke ska fota och då blir kan det ju vara kul med lite fina kort..


Läggesrapport Sjaket
Hon är fortfarande halt i vissa lägen. Vissa dagar är det mer än andra dagar. Så hon får fortfarande vila.
Så nu har vi pratat med vår vetrinär och vi har fått tid om 1 vecka på hältutredning så vi får reda på vad det är för fel, hade velat haft tidigare men det var totalt full bokat. Och våran vetrinär tyckte det var bättre att han hade ordentligt med tid så vi verkligen kunde ta reda på vad det är för fel å slippa åka fram och tillbaka massa.  Eftersom hon inte blir bra av att vila som dom trodde i början, så hopppas jag att vi hittar något fel då istället.

Så vi får se om det blir några mer tävlingar detta år eller om vi vår komma igen till nästa år istället. Kanske lika bra det, vill inte skynda på henne, då jag vill att hon ska hålla länge. Eftersom hon bara är 11 år så har hon många år kvar och hon har bara blivit tävlad från de år hon var 7. Lite tråkigt är det eftersom vi hade tänkt satsa på fälttävlan nu till hösten och vi skulle ju försöka starta en 1m-klass men så blir det inte.


//CAmiilla



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0