Söndag och ensam med hästarna

Nu har Camilla åkt och jag tar hand om hästarna själv. Ska gå bra då det inte är så många som ska ridas varje dag, eller rättade sagt det är endast Lollo som ska få motionera lite lugnt den här veckan beroende på vad veterinären säger och Sjaket i morgon. I morse gick allt bra, fick med mig son och sambo ut i stallet, det är inte så ovanligt men det är skoj att de vill med. Vi fodrade och sedan skulle sambon hjälpa mig att hålla Emie då jag skulle ge henne pencilin, det är inte hur lätt som hells att göra det själv då man måste sätta kanyl i halsmuskeln och sedan ge henne två sprutor med pencilin, stora dessutom, och sedan se till så hon inte rycker till så kanylen sticker fel och man får med blod i pencilinet, då kan det gå illa. Hur som hellst så gick det super idag med det, sambon var ute och lekte med sonen så jag testade själv och hon stod helt blixtstilla, superbra!!!

När luchen kom så fick jag se Emie och Lollo i hagen ståendes och klia varandra på magen och upp på ryggen och vid skanken så emie verkar vara mycket bättre då man tidigare inte fick röra henne där i och med att hon hade så ont såå för hoppningsvis så hjälper pencilinet och värdena kommer för hoppningsvis vara bra om en vecka igen.

I morgon ska jag försöka ut och rida Lollo elelr tömköra henne i alla fall beroende på väder och om jag har någon barnvakt eller ej.



En bild på min goding Emie förra sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0