Slappar Lördag:)

Just nu sitter Ebba och jag ute vid poolen och bara segar.. Har datorn med här ute och lyssnar på massa skön musik. Vi har settat här ute från typ 1 och kommer nog sitta här ett tag till.. :)

Mamma och Pappa åkte ner till Falkenberg idag med min mormor och morfar så när dom åkte så fodrade dom så när vi gick ut till stallet vid 9 så var det bara att släppa ut dom .. Vet att 9 är lite sent men dom från ju komma in vid 10 på kvällarna och på vardagarna så går dom ut kvart i 7 och går även då in vid 10 så om dom får stå innne en dag till kl 9 dör dom ju inte av. Lollo tycker iallafall det är rätt så skönt för oftast när man kommer ner vid 9 så ligger hon och sover. Och nu när det har varit så varmt så är det svallare i stallet än vad det är ute..
Men efter vi hade släptt ut dom och fixat vatten i hagen och mockat och städat lite i stallet. Så gick bara in och åt mat sen gick vi ut hit.. :) Så idag har vi bara slppat,, har varit jätte skönt och vi ska fortsätta med det hela kvällen. Ska bada lite till i poolen som det är hela 26grader i.. :)  Sen ska vi gå in och äta lite kräftor och titta på film och dricka milkshake och äta popcorn.. :D


Ridningen igår gick iallafall bra..


Emie- Red dressyr i paddocken, I början var hon ett helvete men med bara lite enkla övergångar och flyttningar åt olika håll och massa åttor , så går hon som en liten klocka som jag älskar.. :) Då är hon helt underbar men innan hon kommer till ro och går där hon ska gå så är hon ett helvete. Sparckar och bara har öronen bakåt och bara är totlat jävlig, men sen när hon kommer ner till sitt vanliga lilla jag så är öronen framåt och hon tycker allt som jag säger åt henne är roligt.. :D Men jag hade inte ridit henne sen riks så det kanske var därför hon var som hon var..


Sjaket -
Red Ebba, hoin skrittade bara runt i paddocken på långtygel. Så hon fick lite belastning, har ju bara longerat henne framtills nu och gjort lite frihetsdressyr. Så jag hoppas hon är på bättringsvägen. Hon har kvar lite av gallan men den är inte lika stor. Hoppas vi kommer igång snart igen.


Lollo-
Fick gå en runda upp till Kärret igen men nu red jag runt lite på ängen. Trände på att jag skulle hålla om med skänklarna hela tiden och försöka driva henne framåt lite mer och inte hålla så mycket i munnen. Eftersom hon är så enkel att ta ner på tygel blir det att hon fuskar väldigt mycket. Går med skänkt rygg och inte under sig. Så Evelina gav oss lite tips på hur vi skulle göra. Så det ska vi träna på, MASSOR!!


Therese och jag pratade även igår om hur vi skulle göra med Lollo. Jag ska ju rida henne hela hösten farm till hennes vinter vila. Men eftersom jag aldrig har haft en 3 åring som ska ridas in så känner jag att jag vill ha hjälp och någon som kan stå från marken och hjälpa mig så det inte blir fel, eftersom det är nu hon kommer formas till den häst som hon kommer bli. Och hon har ju allt för att bli den häst vi vill att hon ska bli, Bäst! så bara hon kan få rätt ridning så kommer hon bli helt underbar. Så nu under hösten kommer vi ta hjälp av två tränare i veckan. Som vi ska rida för. Så detta kommer nog bli super. Tror att både Lollo och jag kommer att utvecklas väldigt mycket tillsammans, och jag bli en mycket bättre ryttare som jag vill bli.. :)
Och detta är bra träning till nästa sommar då jag har tänkt att ta åt mig ett sommarprojekt.. :D


Nu ska Ebba och jag forsätta och slappa och bara ha det skönt i solen. :)

//Camiilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0