Redan fredag:)

Då var det Fredag igen och helg snart. Hann inte blogga något igår. Då jag jobbade till 4 sen var vi ut och skrittade på Lollo och Emie och dirket efter det så tyckte Therese att jag skulle åka med ner till stan till en butik som skulle sälja ut allt i butik. Sen efter det så åkte jag och mamma till min pappas kusin och hon fixade ögonbrynen och ögonfransarna på oss. Eftersom jag har krittvita fransar och vi åker ju utomlands om 9 dagar. Så tänkta jag att det skulle vara skönt och slippa ha massa smink i ansiktet. Och så slipper jag se ut som jag precis har vaknat från en grav... haha :D Så vi kom hem halv 11 och då var det bara att hoppa i sängen. och det märktes idag att jag hade lagt mig sent eftersom jag försov mig en halvtimme.
Men hästarna fick komma ut in jobbet iallafall så jag kom lite sent till jobbet. Det är lite skönt då att man jobbar hemma på gården och de gör inget om jag kommer lite sent. Eftesom det är mitt eget företag.. hahaa :D

Idag ska hästarna få vila.
Om ni tycker det är konstigt att dom får vila idag och inte igår, dagen efter tävling. Så är det så att jag rider mina hästar alltid dagen innan tävling och dagen efter tävling. Mina hästar funkar bäst på det visset.
Dom får alltid vila 2 dagar innan tävling och jag rider igenom dom dagen innan tävling. När jag rider dom dagen innan så är dom mycket mjukare och finare i kroppen när jag ska tävla, annars har dom stått dagen innan och dom blir ofta stela och så måste jag jobba så mycket mer på tävlingsdagen, så jag tycker det är bättre att ha en följsam häst i stället för en som bara springer och inte vill någonting förns efter en timmes jobb typ. Och då blir dom ju helt slut innan man ska in på banan.
Sen att dom rids dagen efter är för att dom inte ska få sån träningsvärk. Alltid när mina hästar har ansträngt sig mycket, tävling eller träning. Så skrittar jag ut barbacka i ca 30min för att dom ska ut och röra på sig och inte stå stilla i hagen. Då motverkar man mycket av träningsvärken som dom kan få. Och så står dom 2 dagar efter och 3 dagen efter så rider jag dressyr igen så dom får jobbas igen i båda varven och med ryggen.


Ska nog lägga ut mitt träningschema här på bloggen så ni kan följa oss vad vi gör dag för dag med hästarna. Jag försöker planera mina ridpass så mycket som möjligt så det inte blir att dom går ut i skogen flera dagar och rids i paddocken en dag, utan jag sätter ut mina tävlingar och träningar och så lägger jag och Therese upp ett schema för varje häst så det passar med tävlingarna.


Imorgon har StoraEkeby hopp tävling så jag och Therese ska nog åka dit och titta för det är en angloarab som ska dit som vi skulle vilja se och fota lite:D
Sen på Söndags ska jag nog åka till Sala och kolla på bronshästen om jag får med mig någon. Inte så kul och åka dit själv...


Är fortfarande jätte stolt över våran flicka som var så fin i onsdags:)




Nu ska jag jobba,, byebye

//CAmiilla



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0