Lollo riden

Nu är stallet fixat och Toulouce har jag varit ute och ridit på. Vart en tur runt gropen. Har inte ridit henne på flera månader, är ju Camilla som gjort det sedan i våras. Hon skötte sig hur fint som hellst. Vi red ut själva och hon är så lik sin mor så det är inte klokt. När man rider flera så kan hon titta och fjanta sig på lite allt möjligt och inte vilja gå först men när man rider dem själva så går de bara man säger till. Helt otroligt men då har de väl ingen annan som kan rädda dem eller som de kan visa att saker är läskiga för. Hur som hellst så vart det skritt, trav och galopp och vi träffade både bilar och motorcyklar, motorcuklarna var lite läskiga för de kom bakifrån och lät väldigt mycket men det räckte med att ta ett steg åt sidan så var det bra sen.

Med Emie har det blivit bättre i buken men idag när jag tog och skulle byta hage på dem så gick hon nästan på tre ben i stället, har troligtvis sträckt ena bakbenet så nu är hon lindad och står inne så får jag se hur hon är senare ikväll och i morgon om det är nå allvarligt eller om det går bra med lite vila bara. Hoppas på att hon bara sträckt sig så hon kan vila och bli bra för nu har det blivit mycket veterinär med alla hästar. Inne i ett dåligt stimm känner jag med skador och dylikt.

Har fått höra av Camilla att de har typ mellan 35 och 40 grader på Kreta där de är. De bara badar och har det bra. Måste erkänna att jag är lite avis på dem för här hemma är väl inte vädret direkt toppen, ibland lite sol och ibland regn och temperaturen ligger ju bara runt 15 grader så det har ju varit bättre.

// Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0