Hästarna inne och nattade..

Då var hästarna inne och nattade.

Tänkte berätta att Emie har betet sig konstigt nu i en vecka ungefär, när man rider henne så spärrar hon upp sig och det är som att hon vill kissa men hon kan inte. Och hon kissar aldrig när andra tittar och speciellt inte när man rider henne och när vi hoppar av och tar av sadeln så kommer det en hel flod ungefär. Och vi har försökt tittat vilken färg kisset har och det är som när dom brunstar, tjock gul och slemigt.. Så Therese skulle ringa våran veterinär idag och rådfråga vad det kunde vara men det blev så himla mycket på jobbet så när hon kom på att hon skulle ringa så hade telefontiden redan slutat. Så då skulle vi ringa på måndag. Men vi har en bok i stallet som heter HÄSTVETRINÄREN - 200 frågor och svar om hästarnas hälsa och sjukdom, som är skriven av Charlie Lindberg och Ingrid Andersson. Och Therese började tänka efter lite och då kom hon på att hon kanske har urinvägsinfektion. Så vi slog upp det och allt som stog där stämde på Emie så imorgon ska vi ringa våran vetrinär iallafall och berätta hur det är och hur hon beter sig så kanske hon kan skriva ut medicin åt Emie. För det måste behandlas med Pencilin. :( Så nu får jag inte rida henne på några dagar. Och det är säkert pga av detta som hon har varit så konstig när jag har ridit henne.

Denna bok har vi i stallet och den är till stor hjälp ibland



Så imorgon har jag bara en häst att rida. Har tänkt och gå upp och rida henne imorgon på morgonen innan vi åker till Stora Ekeby så då blir det ett dressyrpass i paddocken. :D


Nu ska jag slänga mig i sängen och titta på film, men vet inte vilken..


//Camiilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0