Då var det måndag igen..

Veckorna bara springer iväg. Och på söndags åker jag till Kreta:)
Gud vad skönt det ska bli och få lite semester:D

Therese har pratat med Vetrinären om Emie och hon trodde oxå det kunde vara urinvägsinfektion så hon skulle komma ut imorgon och vi skulle försöka få ett urinprov på henne. Hur enkelt är det på en skala från 0-10 på en häst? 0 eller?? Man kan ju inte bara säga ut hästen att försök och gå och kissa nu. Inte dirket som oss människor.  Så vi bestämde att jag skulle ut och rida henne lite och sen bara stå och vänta ut henne, eftersom hon har kissat alla gånger när vi har slutat rida så gör hon det nu oxå..

Sjaket är oförändrad, hon är lika halt fortfarande. Börjar bli lite smått desperat. Vill rida och tävla nu..

Det är ju tur att en häst håller sig frisk. Våran lilla Lollo, hon ska få en runda i skogen idag. Så då får väl Therese följa med på cykel eftersom inte vill rida ut på henne själv om det skulle hända något. Inte för jag tror det, men eftersom hon är 3,5 så kan en runda vi ridit flera hundra gånger vara ännu läskigare nu än vad den var förra gången, så det känna säkrast att ha med någon.
Men de är iallafall tur att Lollo är så snäll om jag flyger av för hon stannar kvar där hon är. Eller hon kan springa några steg framåt sen så stannar hon och vänder och kommer tillbaka till mig. Medans Sjaket springer i fullfart hem.
Så med Lollo är man inte rädd att det ska hända något om jag mot förmodan skulle ramla av medans med Sjaket så får jag nästan hjärtinfark eftersom jag inte vet hur det går när hon springer hem.

Hur är era hästar om ni ramlar av? Springer dom iväg eller stannar dom kvar??
svara gärna..



//Camiilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0